Tadić, Violeta (2022) O pristupima definisanju i operacionalizaciji pojma bezbednosti u školi. Nastava i vaspitanje, 71 (2). pp. 249-266. ISSN 2560-3051
Text
Tadić, Nastava i vaspitanje 71.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (142kB) |
Abstract
U radu se razmatraju različiti pristupi definisanju i operacionalizaciji pojma bezbednosti u školi sa namerom da se identifikuju osnovne konceptualne i operacionalne dileme i problemi te ukaže na značaj pojma i njegovog adekvatnog određenja zbog implikacija koje to nosi za razumevanje pojave, kao i na važnost istraživanja i kreiranja politika škole. Osnovna problematika rada sažeta je u tri pitanja: pojmovno određenje bezbednosti u školi, problem operacionalizacije i problem istraživanja. U razmatranju prvog pitanja, autorka je nastojala da pojmovno odredi bezbednost u školi, ukazujući na šire i uže određenje samog pojma, te preplitanje sa drugim, srodnim pojmovima i konceptualne dileme koje tom prilikom nastaju. Problem operacionalizacije pojma predstavljen je pomoću tri pristupa identifikovanja dimenzija bezbednosti u školi: pristup menadžmenta rizika; pristup povezan sa nasiljem u školi i pristup kreiranja školske sredine usmerene na učenje. U poslednjem odeljku rada, koji se bavi problemom istraživanja, prikazane su teškoće sa kojima su se istraživači susretali prilikom sprovođenja istraživanja bezbednosti u školama. U zaključku se konstatuje da samo jasno definisan i utemeljen konceptualni okvir, definisanje istraživačkih ciljeva, odnosno odabir opsega ponašanja i doživljaja relevantnih za temu, te vrednovanje karakteristika kulturne sredine i uzrasta ispitanika mogu voditi ka adekvatnom odabiru i određenju indikatora bezbednosti u školi i otklanjanju teškoća u njenoj operacionalizaciji i merenju.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | bezbednost u školi, sigurnost, školska klima, vršnjačko nasilje |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 06 Dec 2023 09:38 |
Last Modified: | 06 Dec 2023 09:38 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/922 |
Actions (login required)
View Item |