O pristupima definisanju i operacionalizaciji pojma bezbednosti u školi

Tadić, Violeta (2022) O pristupima definisanju i operacionalizaciji pojma bezbednosti u školi. Nastava i vaspitanje, 71 (2). pp. 249-266. ISSN 2560-3051

[img] Text
Tadić, Nastava i vaspitanje 71.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (142kB)

Abstract

U radu se razmatraju različiti pristupi definisanju i operacionalizaciji pojma bezbednosti u školi sa namerom da se identifikuju osnovne konceptualne i operacionalne dileme i problemi te ukaže na značaj pojma i njegovog adekvatnog određenja zbog implikacija koje to nosi za razumevanje pojave, kao i na važnost istraživanja i kreiranja politika škole. Osnovna problematika rada sažeta je u tri pitanja: pojmovno određenje bezbednosti u školi, problem operacionalizacije i problem istraživanja. U razmatranju prvog pitanja, autorka je nastojala da pojmovno odredi bezbednost u školi, ukazujući na šire i uže određenje samog pojma, te preplitanje sa drugim, srodnim pojmovima i konceptualne dileme koje tom prilikom nastaju. Problem operacionalizacije pojma predstavljen je pomoću tri pristupa identifikovanja dimenzija bezbednosti u školi: pristup menadžmenta rizika; pristup povezan sa nasiljem u školi i pristup kreiranja školske sredine usmerene na učenje. U poslednjem odeljku rada, koji se bavi problemom istraživanja, prikazane su teškoće sa kojima su se istraživači susretali prilikom sprovođenja istraživanja bezbednosti u školama. U zaključku se konstatuje da samo jasno definisan i utemeljen konceptualni okvir, definisanje istraživačkih ciljeva, odnosno odabir opsega ponašanja i doživljaja relevantnih za temu, te vrednovanje karakteristika kulturne sredine i uzrasta ispitanika mogu voditi ka adekvatnom odabiru i određenju indikatora bezbednosti u školi i otklanjanju teškoća u njenoj operacionalizaciji i merenju.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: bezbednost u školi, sigurnost, školska klima, vršnjačko nasilje
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Depositing User: iksi iksi
Date Deposited: 06 Dec 2023 09:38
Last Modified: 06 Dec 2023 09:38
URI: http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/922

Actions (login required)

View Item View Item