Tadić, Violeta (2019) Struktura emocionalne inteligencije i liderstva studenata Fakulteta bezbednosti i Učiteljskog fakulteta. Godišnjak Fakulteta bezbednosti. pp. 215-231. ISSN 1821-150X
Text
Tadić, Godišnjak FB 2019.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (260kB) |
Abstract
Na prigodnom uzorku od 169 ispitanika (studenti Fakulteta bezbednosti 58,6% i studenti Učiteljskog fakulteta 41,4%) ispitana je povezanost emocionalne inteligencije i liderstva. Istraživanje emocionalne inteligencije je sprovedeno upitnicima: Upitnik emocionalne inteligencije, UEK-45, UEK-15, UERK. Istraživanje liderstva je sprovedeno upitnikom koji su konstruisali autori i proverili metrijske karakteristike. Faktorskom analizom je izolovano osam faktora: Empatijsko razumevanje i podrška (α=.93), Poznavanje i upravljanje emocijama (α=.92), Emotivna preplavljenost (α=.86), Liderstvo (α=.89), Čitanje emocija (α=.85), Upravljanje ljudima (α=.69), Upečatljivost negativnih emocija (α=.65) i Težnja za boljim delovanjem (α=.66). Liderstvo pozitivno korelira sa tri komponente emocionalne inteligencije – Empatijskim razumevanjem i podrškom (r=.56), Poznavanjem i upravljanjem emocijama (r=.51) i Čitanjem emocija (r=.37), dok sa Emotivnom preplavljenošću gradi negativnu korelaciju (r=.-30). Između studenata Fakulteta bezbednosti i Učiteljskog fakulteta nisu utvrđene statistički značajne razlike.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | emocionalna inteligencija, liderstvo, negativne emocije, empatija, čitanje emocija |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 06 Dec 2023 09:15 |
Last Modified: | 06 Dec 2023 09:15 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/918 |
Actions (login required)
View Item |