Milićević, Milena and Potić, Srećko (2012) Funkcionalne sposobnosti odraslih osoba sa cerebralnom paralizom. Beogradska defektološka škola, 18 (1). pp. 141-156. ISSN 0354-8759
Text
bds_1_2012 - milicevic.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (388kB) |
Abstract
Cilj ovog rada je da se revijalnim pregledom literature izdvoje i analiziraju istraživanja koja su u svom fokusu imala procenu funkcionalnih sposobnosti i definisanje uticaja procesa starenja na nivo funkcionalnosti odraslih osoba sa cerebralnom paralizom, utvrđivanje pojavnih oblika pridruženih i sekundarnih poremećaja i njihove frekventnosti, praćenje međusobnog uticaja primarnog stanja i sekundarnih i pridruženih poremećaja, kao i evaluaciju zdravstvenog statusa odraslih sa cerebralnom paralizom u celini. Rezultati ukazuju na drastičan pad funkcionalnih sposobnosti osoba sa cerebralnom paralizom sa povećanjem starosne dobi, na prisustvo velikog broja pridruženih i sekundarnih poremećaja i oštećenja, kao i na kompleksnu interakciju primarnog oštećenja, sekundarnih i pridruženih poremećaja i faktora sredine, koja ishoduje značajnom limitacijom funkcionalnih sposobnosti ove populacije. U skladu sa tim, nalazimo i izuzetno varijabilan zdravstveni status odraslih sa cerebralnom paralizom. Notirani pad funkcionalnih sposobnosti i ugrožena ili onemogućena funkcionalna nezavisnost odraslih sa cerebralnom paralizom, nameću potrebu za koncipiranjem rehabilitacionih strategija sposobnih da odgovore kako na promene koje sa sobom nosi proces starenja, tako i na sve individualne potrebe pripadnika ove vulnerabilne populacije.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | cerebralna paraliza, funkcionalne sposobnosti, odrasli, starenje |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 06 Nov 2022 11:23 |
Last Modified: | 12 Dec 2023 19:11 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/627 |
Actions (login required)
View Item |