Popović-Ćitić, Branislava and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija and Bukvić-Branković, Lidija and Kovačević-Lepojević, Marina and Kovačević, Milica (2021) Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika. In: Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije COVID-19" - zbornik radova. Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, pp. 45-52. ISBN 978-86-6203-155-6
Text
Promene u ponasanju ucenika skup fasper.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (541kB) |
Abstract
Uvažavajući specifičnosti i izazove obrazovanja tokom pandemije, posebno nakon ponovnog otvaranja škola i uvođenja kombinovanog modela obrazovno-vaspitnog rada, postavljeno je nacionalno istraživanje sa ciljem sagledavanja potreba osnovnih škola u izmenjenim uslovima organizacije i sprovođenja programa nastave i učenja. U ovom radu prezentovan je deo rezultata koji se odnosi na ispoljene promene u ponašanju učenika tokom prvog polugodišta školske 2020/21. godine, percipirane od strane njihovih nastavnika. Na uzorku od 817 nastavnika razredne i predmetne nastave iz 86 gradova u Republici Srbiji, primenom anketnog upitnika, prikupljeni su podaci o vidovima ponašanja za koje nastavnici ocenjuju da su postala učestalija kod učenika osnovnih škola. Dobijeni nalazi, posmatrano iz perspektive nastavnika, podržavaju polaznu pretpostavku o nepovoljnom uticaju pandemijskog obrazovanja na obrasce zdravstvenog, akademskog, emocionalnog i socijalnog ponašanja učenika. Iako praćeni nizom ograničenja, rezultati mogu poslužiti kao polazna osnova za dalja istraživanja koja će biti u funkciji planiranja adekvatnih strategija prevazilaženja problema ponašanja, ali i unapređenja opšte dobrobiti učenika u post-kovid periodu.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | pandemijsko obrazovanje, ponašanje učenika, problemi ponašanja, percepcija nastavnika, osnovna škola |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 13 Jun 2022 12:35 |
Last Modified: | 03 Jun 2024 07:59 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/553 |
Actions (login required)
View Item |