Knežić, Branislava (2011) Obrazovanje osuđenika između prava i mogućnosti. Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, XXX (1-2). pp. 77-90. ISSN 0350-2694
Text
3. branislava knežić.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (424kB) |
Abstract
Uslovi u zatvoru (prenaseljenost, sivilo prostorija i uniformi, razne deprivacije, bezsadržajno trošenje vremena...) daleko su od onih u kojima se može vršiti uspešna priprema za život po izlasku iz zatvora. Verovatnije je, da se uspeh postiže u integraciji na zatvorsku sredinu. Obrazovanje i stručno osposobljavanje su sastavni deo tretmana koji je propisan Zakonom o izvršenju krivičnih sankcija (ZIKS RS). Predmet analize ovog teksta je ukazivanje na raskorak između prava i mogućnosti osuđenika na obrazovanje. Problem nije toliko u normativnim rešenjima koliko u praksi tj. načinu primene propisanog i u pogrešnoj percepciji uloge: obrazovanja, obuke i slobodnih aktivnosti u postizanju svrhe zatvorske kazne. Umesto da se obrazovanjem i obukom osposobe, kvalifikuju, prekvalifikuju ili dokvalifikuju za neki posao i time osnaže za samostalan život, zatvor, bojimo se, produbljuje uslove da osuđenici po izlasku nastave sa onim zbog čega su i dospeli u zatvor. Uspešnost "vraćanja" osuđenika u normalan život na slobodi, kao cilj izvršenja kazne, može se sagledati i u kontekstu – kontra obrazovanja i opadanja obrazovanosti. Bespravno marginalizovanje obrazovanja, obuke i osposobljavanja osuđenika za integraciju u socijalnu sredinu otvara, podjednako toliko naučnu koliko i društveno aktuelnu temu istraživanja.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | obrazovanje osuđenika, tretman, Zakon o izvršenju krivičnih sankcija, zatvor |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 03 May 2022 09:29 |
Last Modified: | 08 Dec 2023 14:00 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/459 |
Actions (login required)
View Item |