Knežić, Branislava (2018) Čemu učenje na migrantskom putu? Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, 37 (2). pp. 219-226. ISSN 0350-2694
Text
knezic.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (153kB) |
Abstract
Da nas je broj migranata proteklih godina zatekao vidljivo je i danas. Iako je u Srbiji zakonski dobro regulisan položaj, prava, postupak i obaveze azilanata u praksi je situacija drugačija. Drugim rečima, ne može se tim problemima prilaziti prvenstveno kao sugurnosnom pitanju „zakona i reda“ nego i kao složenom pitanju socio-psihološke, kulturno-obrazovne podrške bez koje nema ni integracije niti socijalizacije. Policija, oružane snage, visoki zidovi i bodljikave žice ne mogu sprečiti migrante niti rešiti novonastale probleme. Prelazeći granice i granice, često iscrpljeni i u lošem zdravstvenom stanju, higijenu da i ne pominjemo posle putovanja koja mogu trajati i više od godinu dana, migranti su, ne retko, dezorjentisani i ne znaju da su se zaglavili u Srbiji na svom putu spasa. U tom trpnom stanju između nade i straha zatpani su prečim problemima od obrazovanja i učenja. Iako im cilj nije Srbija mnogi dugo čekaju rešenje svoje sudbine iliti organizovanje puta ka Evropskoj uniji pa učenje, bilo neformalno ili informalno, nađe smisla i mogućnost primene. Odgovoru na pitanje - čemu učenje migranata moguće je prići na različite načine: učenje i obrazovanje je celoživotan proces i postaje neminovnost savremenog čoveka i kada je na migrantskom putu; prilagođavanju uslovima života u novonastaloj situaciji, sticanju sposobnosti komunikacija i... Ima li organizovanog obrazovanja i učenja na migrantskom putu i koliko ono može biti podrška odraslim migrantima posvetićemo redove koji slede i lako pokazati sebi i čitaocu da pišemo o onome o čemu se ni ne zna da se ne zna.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | migranti, učenje i obrazovanje odraslih |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 07 Feb 2022 13:02 |
Last Modified: | 08 Dec 2023 13:59 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/199 |
Actions (login required)
View Item |