Batrićević, Ana (2021) Photovoice i (re)socijalizacija prestupnika. Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, XL (2-3). pp. 21-40. ISSN 0350-2694
Text
a.batricevic.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (309kB) |
Abstract
Photovoice predstavlja inovativni metod participatornog akcionog istraživanja, zasnovan na teorijskim konceptima vizuelne i kritičke kriminologije i saznajnim vrednostima dokumentarne fotografije. On omogućava da se određeni socijalni problem sagleda iz perspektive onih koji su njime najviše pogođeni, a u cilju njegovog rešavanja i iniciranja pozitivnih društvenih promena. Photovoice je osmišljen tako da učesnicima istraživanja omogućava psihološku podršku, osnaživanje i lični razvoj posredstvom kreativnog izražavanja kroz fotografisanje. Photovoice doprinosi tome da zajednica i donosioci odluka sagledaju i razumeju potrebe učesnika iz njihovog sopstvenog ugla – kroz njihove fotografije i propratne tekstove. Imajući u vidu sve učestaliju primenu photovoice metoda u društveno-humanističkim naukama, a posebno u kontekstu istraživanja i osnaživanja marginalizovanih grupa, autor najpre analizira teorijske osnove photovoice metoda, a potom i primere njegove primene u cilju sagledavanja potreba i unapređenja resocijalizacije prestupnika u inostranstvu. U zaključnim razmatranjima, autor diskutuje prednosti i ograničenja photovoice metoda, ukazujući na postojanje potrebe za njegovom primenu u istraživanjima posvećenim resocijalizaciji i postpenalnom prihvatu prestupnika u našoj zemlji.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | photovoice, dokumentarna fotografija, istraživački metod, participativna akciona istraživanja, resocijalizacija prestupnika |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 19 Jan 2022 14:26 |
Last Modified: | 24 Dec 2023 20:22 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/120 |
Actions (login required)
View Item |