Mogućnosti primene onlajn alata za učenje u obrazovno-vasiptnom procesu

Popović Ćitić, Branislava and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija and Kovačević Lepojević, Marina and Bukvić-Branković, Lidija (2022) Mogućnosti primene onlajn alata za učenje u obrazovno-vasiptnom procesu. In: Naučna konferencija Obrazovne aktivnosti i vaspitno-obrazovni rad u uslovima pandemije. Učiteljski fakultet u Prizrenu, Leposavić, pp. 41-42. ISBN 978-86-84143-57-2

[img] Text
apstrakt ZBORNIK-SAZETAKA-NK-IMP-002-2022-1.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

Pandemijsko obrazovanje, zasnovano umnogome na modelu nastave na daljinu, otvorilo je prostor, ali i potrebu za korišćenjem širokog spektra alata za onlajn učenje. U cilju sagledavanja mogućnosti primene onlajn alata u procesu nastave, analizirani su uslovi i način korišćenja, kao i prednosti i ograničenja više od 70 postojećih alata. Rezultati analize pokazali su da, pored sistema za upravljanje učenjem i društvenih mreža, postoji nekoliko značajnih kategorija alata za učenje, i to: alati za saradnju i deljenje sadržaja, alati za kreiranje i uređivanje prezentacija i video materijala, alati za kreiranje interaktivnih sadržaja, platforme koje nude besplatne sadržaje, opcije za skladištenje sadržaja i alati za audio i video snimanje. Konstatovano je da značajan broj ovih alata ima široku korisničku bazu, lako im se pristupa i jednostavno se koriste, te da, uz uvažavanje njihovih prednosti i nedostataka, mogu biti od koristi u uspešnom organizovanju nastave putem učenja na daljinu. Ipak, da bi onlajn alati našli svoju punu primenu u obrazovnoj praksi neophodno je da se nastavnici ne samo upoznaju sa njihovim postojanjem, već i da ovladaju veštinama njihovog korišćenja. U te svrhe poželjno bi bilo pripremiti odgovarajuće vodiče ili priručnike za korišćenje onlajn alata u učenju koji bi pomogli nastavnicima da, u zavisnosti od ciljeva koje žele postići, izaberu adekvatne alate i sa uspehom ih primene u praksi.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: pandemija COVID-19, onlajn alati, učenje, obrazovno-vaspitni proces
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Depositing User: iksi iksi
Date Deposited: 06 Dec 2022 11:06
Last Modified: 03 Jun 2024 07:58
URI: http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/673

Actions (login required)

View Item View Item