Strategija prevladavanja stresa u vanrednim situacijama kod studenata

Tadić, Violeta and Kordić, Boris (2022) Strategija prevladavanja stresa u vanrednim situacijama kod studenata. Civitas: časopis za društvena istraživanja, 12 (1). pp. 74-95. ISSN 2466-5363

[img] Text
Tadić, Kordić, Civitas 12.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (175kB)
Official URL: https://civitas.rs/index.php/2022/09/29/godina-12-...

Abstract

Ispitali smo strukturu strategija prevladavanja, povezanost dimenzije ličnosti eksplanatorni stil i strategija prevladavanja, kao i polne razlike i razlike između studenata fakulteta prirodnog i društvenog usmerenja u Beogradu. U istraživanju je učestvovalo 303 ispitanika. Eksplanatorni stil smo operacionalizovali kao dimenzije Dispozicioni optimizam i Nada i merili upitnicima Test životne orijentacije – revidiran (LOTR) i Skala nade kod odraslih (AHS). Strategije prevladavanja smo merili instrumentima Upitnik načina suočavanja sa stresom (WOCQ) i Indikatori strategija prevladavanja (CSI). Faktorskom analizom izolovano je ukupno dvanaest faktora na svim upitnicima, što je u skladu s nalazima dosadašnjih studija. Dobili smo izraženije angažovane strategije prevladavanja. Potvrđena je povezanost između Dispozicionog optimizma i strategija prevladavanja, kao i Nade i strategija prevladavanja. Statistički značajno izraženije vrednosti imaju žene i studenti društvenih fakulteta. Dobijeni rezultati ukazuju na potrebu angažovanijeg pristupa obrazovno-vaspitnih ustanova u sticanju kompetencija za aktivno suočavanje s vanrednim situacijama, a posebno kod studenata fakulteta prirodnih usmerenja i muškaraca.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: vanredne situacije, strategije prevladavanja, dispozicioni optimizam, nada, student
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Depositing User: iksi iksi
Date Deposited: 06 Dec 2023 09:28
Last Modified: 06 Dec 2023 09:28
URI: http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/920

Actions (login required)

View Item View Item