Joldžić, Vladan and Batrićević, Ana and Stanković, Vera and Šipetić, Goran (2017) Ekološka edukacija u cilju održivog razvoja: primer NVO Geko, Čačak. Ecologica, 24 (88). pp. 1038-1042. ISSN 0354-3285
Text
Joldžić i dr, ECOLOGICA 24(88), 2017.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (308kB) |
Abstract
Degradacija i deterioracija životne sredine usled negativnih antropogenih uticaja izazivaju zabrinutost stručnjaka i javnosti, ukazujući na neophodnost primene principa održivog razvoja u svim sferama života. Koncept održivog razvoja može se implementirati u svakodnevne aktivnosti putem više kanala. Edukacija, bilo neformalna (putem medija, seminara, radionica itd.), bilo u kontekstu obrazovnog sistema, moćno je sredstvo da se znanje o njegovim osnovnim principima održivog razvoja prenese na buduće generacije. Ovakav oblik ekološke edukacije zasniva se na sticanju teorijskih i praktičnih znanja o: životnoj sredini, njenim integralnim delovima poput vode vazduha, flore i faune i njihovom trenutnom stanju, metodima očuvanja i unapređenja životne sredine i mogućnostima privrednog razvoja na način koji ne ugrožava prirodu. On počiva na multidisciplinarnom pristupu, kombinovanju učenja i aktivizma, kao i na saradnji između obrazovnog sistema, nevladinog sektora i lokalne zajednice. Imajući to u vidu, nakon objašnjavanja značaja obrazovanja za postizanje ciljeva održivog razvoja, autori ukazuju na ulogu nevladinog sektora u ekološkom obrazovanju i ukratko predstavljaju doprinos NVO Geko iz Čačka kao pozitivan primer. Autori iznose preporuke za unapređenje postojećeg sistema ekološkog obrazovanja u Srbiji i poboljšanje saradnje državnih organa i udruženja građana u cilju podizanja ekološke svesti.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | edukacija, ekologija, održivi razvoj, obrazovni sistem, nevladina organizacija |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 17 Nov 2023 16:10 |
Last Modified: | 23 Dec 2023 19:35 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/894 |
Actions (login required)
View Item |