Andragoški kadrovi u kazneno-popravnim zavodima: između potreba i realnosti

Knežić, Branislava (2017) Andragoški kadrovi u kazneno-popravnim zavodima: između potreba i realnosti. Andragoške studije (1). pp. 25-43. ISSN 0354–5415

[img] Text
Branislava Knežić - Andragoški kadrovi u kazneno-popravnim zavodima.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (108kB)
Official URL: https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0354-5415...

Abstract

Imajući u vidu specifičnu prirodu obrazovanja, osposobljavanja i obuke zatvorenika tokom izvršenja zatvorske kazne i ambivalentan odnos struke i nauke prema toj vrsti tretmana, u radu smo, na osnovu analize podataka Uprave za izvršenje krivičnih sankcija o zaposlenima, dali odgovore na pitanja: ko sve obavlja posao edukatora i koje je inicijalno obrazovanje osoblja zaposlenog u službama za tretman i obuku i upošljavanje. Na osnovu rezultata istraživanja obavljenog 2016. godine na prigodnom uzorku (51 zaposlena osoba u pomenute dve službe u kazneno-popravnim zavodima u Požarevcu, Zabeli i Sremskoj Mitrovici) prikazani su podaci o stručnom usavršavanju i znanjima i veštinama koja im nedostaju u radu s osuđenicima. Podaci koje smo analizirali potvrdili su ranija saznanja da značajan broj zaposlenih u srpskim zatvorima po bazičnom obrazovanju nije profesionalno kompetentan za rad sa zatvorenicima (profesori istorije, marksizma, odbrane i zaštite, geografije, politikolozi, mašinski inženjeri...). Njima je neophodno dodatno organizovati edukaciju i/ili angažovati stručnjake specifičnih oblasti za poboljšanje tretmana i stvaranje novih programa sa ciljem smanjenja recidivizma zatvorenika. Zatvorenici imaju pravo na obrazovanje i obuku kako bi se što bolje uključili u život na slobodi i povećali mogućnosti zapošljavanja. Za planiranje, organizovanje, realizaciju i evaluaciju obrazovanja i obuke osuđenih osoba trebalo bi da su odgovorne andragoške discipline. Samo tako široko obrazovan kadar, uz celoživotno neformalno i informalno obrazovanje i učenje, može biti korisno za organizovanje i rad na resocijalizaciji, osposobljavanju, reintegraciji zatvorenika. Obrazovna struktura, odnosno profesionalna osposobljenost većeg dela kadra u službama za tretman i obuku nije u skladu sa specifičnim potrebama zatvorske populacije sa kojom rade.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: vaspitači, andragozi, obrazovanje, obuke, zatvorenici
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Depositing User: iksi iksi
Date Deposited: 04 Apr 2023 07:53
Last Modified: 08 Dec 2023 13:59
URI: http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/795

Actions (login required)

View Item View Item