Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić-Branković, Lidija and Stojanović, Marija and Kovačević-Lepojević, Marina and Paraušić, Ana and Kovačević, Milica (2022) Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja. In: Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje", 7. maj 2022, Beograd. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije, Beograd, pp. 125-130. ISBN 978-86-80712-45-1
Text
rad ZBORNIK Susreti pedagoga 2022.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (485kB) |
Abstract
Proces socijalno-emocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje promovišu socijalno-emocionalno učenje, ralizovano je istraživanje sa ciljem procene percepcije nastavnika o učestalosti i uspešnosti korišćenja nastavnih praksi u uslovima pandemijskog obrazovanja, i to onih koje su primarno usmerene na pozitivne socijalne interakcije. Na uzorku od 817 nastavnika osnovnih škola, prmenom anketnog upitnika zasnovanog na samoproceni, utvrđeno je da nastavnici uspešno i na redovnom nivou primenjuju prakse zasnovane na toplini i podršci, te odgovarajućem govoru nastavnika, dok nešto ređe i sa manje uspeha koriste prakse vezane za disciplinu orijentisanu na učenike, kao i one koje su usmerene na odgovornost i izbor. Zaključuje se da prakse koje promovišu socijalno-emocionalnou čenje jesu prisutne u vaspitno-obrazovnom radu tokom pandemije, ali da prostor za njiovo unapređenje, primarno kroz razvijanje kompetencija nastavnika za primenu tehnika socijalno-emocionalnog učenja, postoji.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | socijalno-emocionalno učenje, nastavne prakse, pandemijsko obrazovanje |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 06 Dec 2022 11:16 |
Last Modified: | 03 Jun 2024 07:58 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/674 |
Actions (login required)
View Item |