Psihološke karakteristike budućih pomagača: empatičnost i vezanost studenata psihologije

Dimitrijević, Aleksandar and Hanak, Nataša and Milojević, Sonja (2011) Psihološke karakteristike budućih pomagača: empatičnost i vezanost studenata psihologije. Psihologija, 44 (2). pp. 97-115. ISSN 1451-9283

[img] Text
Protic et al., 2020 (1).pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (251kB)
Official URL: https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0048-5705...

Abstract

Ovim istraživanjem smo proverili da li se studenti psihologije razlikuju od studenata koji se ne školuju za pomagačke delatnosti po osobinama ličnosti značajnim za pomagački rad – kvalitetu vezanosti i kapacitetu za empatiju. Uzorak su činili studenti psihologije iz Beograda i Novog Sada (N=452) i oni koji se na više fakulteta Beogradskog Univerziteta pripremaju za nepomagačke profesije (N=402). Za procenu dimenzija i obrazaca vezanosti korišćena je revidirana verzija Upitnika za procenu afektivnog vezivanja, dok je kao mera empatičnosti upotrebljen Koeficijent empatičnosti. Rezultati su potvrdili pretpostavke o tome da su budući pomagači češće sigurno vezani, empatičniji, imaju razvijeniji kapacitet za mentalizaciju i pozitivniji model drugih. Oni se po ovim osobinama razlikuju od nepomagača već na prvoj godini studija, bez obzira na pol. Zaključeno je da psihologiju upisuju osobe motivisanije i sposobnije za bavljenje pomagačkim poslom. Iako devojke brojčano daleko nadmašuju mladiće, posebno u poduzorku studenata psihologije, razlike između budućih pomagača i nepomagača ne mogu u potpunosti biti objašnjene polnom strukturom studenata ovih grupacija, pre svega zato što pomagači imaju bolje rezultate od nepomagačica.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: studenti psihologije, pomagačke profesije, empatija, vezanost, mentalizacija
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Depositing User: iksi iksi
Date Deposited: 06 Dec 2022 10:21
Last Modified: 20 Dec 2023 21:02
URI: http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/669

Actions (login required)

View Item View Item