Đurić, Slađana and Popović Ćitić, Branislava and Paraušić, Ana (2018) Primena video-nadzora u unapređenju bezbednosti škola, opšti principi i iskustva. In: Bezbednost u obrazovno-vaspitnim ustanovama i video-nadzor. Fakultet bezbednosti, Beograd, pp. 43-60. ISBN 978-86-80144-23-8
Text
Video nadzor u školama.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
Bezbednost škole se može uspostaviti kroz pažljivo planirano i kontinuirano razvijanje mehanizama preveniranja i reagovanja na sve oblike ugrožavanja dece i nastavnog procesa. U savremenim školama se sve proširenije koriste brojna tehnološka sredstva i procedure kojima se ostvaruje neki oblik nadzora. U radu ćemo pokušati da predstavimo dosadašnja saznanja o osnovnim principima, kao i da sumiramo ključne izazove i iskustva u korišćenju različitih tipova tehnoloških procedura za unapređenje bezbednosti škola. Posebno ćemo izložiti principe primene video-nadzora kao jedne od najčešće praktikovanih bezbednosnih tehnologija. U nedostatku obuhvatnijih istraživanja postojećeg stanja u našoj zemlji, ponudićemo pregled glavnih nalaza iz relativno bogate istraživačke prakse uspostavljene u razvijenim zemljama u kojima se video-nadzor duže i obuhvatnije primenjuje. Na kraju ćemo prikazati dva integrisana plana bezbednosti koja se primenjuju u američkim školama, kao primere dobre prakse u ovoj oblasti.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | bezbednosna tehnologija, video-nadzor, deca, škola |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | iksi iksi |
Date Deposited: | 26 Apr 2022 19:36 |
Last Modified: | 03 Jun 2024 08:00 |
URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/412 |
Actions (login required)
View Item |