Bihejvioralne, emocionalne i socijalne teškoće dece i adolescenata sa disleksijom i smetnjama u razvoju govorno-jezičkih sposobnosti

Milićević, Milena and Milošević, Neda (2019) Bihejvioralne, emocionalne i socijalne teškoće dece i adolescenata sa disleksijom i smetnjama u razvoju govorno-jezičkih sposobnosti. Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, 38 (1). pp. 99-111. ISSN 0350-2694

[img] Text
milicevic, milosevic.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (235kB)
Official URL: https://www.iksi.ac.rs/zbornik_arhiva/zbornik_iksi...

Abstract

U ovom radu autori su nastojali da prikažu bihejvioralne, emocionalne i socijalne teškoće dece i adolescenata sa disleksijom i smetnjama u razvoju govorno-jezičkih sposobnosti, kroz kratak osvrt na istraživanja njihovog bihejvioralnog profila i njihovih psihičkih teškoća, prvenstveno emocionalne i socijalne prirode. Istraživačka literatura je pokazala da su deca sa specifičnim jezičkim poremećajima i poremećajima govora, kao i deca sa poremećajima čitanja, odnosno disleksijom, pod povećanim rizikom od poremećaja ponašanja. Potvrđen je širok dijapazon detektovanih problema, uz razlike koje su nađene u odnosu na informante. Nalazi o dominantnoj zastupljenosti eksternalizovane naspram internalizovane simpotomatologije problema u ponašanju kod dece iz ovih populacije su oprečni. Longitudinalni nalazi ukazuju da se smer uticaja kreće od jezičkih sposobnosti ka ponašanju. Odatle, bihejvioralni profil bi trebalo da bude sastavni deo dijagnostičke procene dece sa poremećajima govora i/ili jezika. Isto, tretman jezičkih sposobnosti mora biti neizostavni deo preventivnih programa i tretmana poremećaja pažnje i eksternalizovanih poremećaja ponašanja.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: specifični jezički poremećaj, deca sa disleksijom, problemi u ponašanju
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Depositing User: iksi iksi
Date Deposited: 03 Feb 2022 14:39
Last Modified: 12 Dec 2023 19:03
URI: http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/159

Actions (login required)

View Item View Item