Petkovska, Sanja (2025) Značaj kritičke društvene teorije za proučavanje savremenih fenomena društvene patologije. Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, Beograd. ISBN 978-86-80756-85-1
|
Text
Značaj kritičke društvene teorije za proučavanje savremenih fenomena društvene patologije.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) |
Abstract
Kritička društvena teorija usmerava se na odliku socijalne patologije da definiše svoj pristup kroz razgraničavanje između, s jedne strane, onog što je zdravo, poželjno i prihvatljivo, a sa druge strane onog što je bolesno, nepoželjno, neprihvatljivo ili devijantno. Ovo postavljanje striktne granice između prihvatljivog, prosečnog, dominantnog, prihvatljivog i onog što odudara, nije prihvatljivo, može da se razume kao devijantno ili patološko – oblikovana je shvatanjima koji ipak jesu vezani za epistemologiju pozitivističkog posmatranja društvene i prirodne stvarnosti. Razmatranje fenomena socijalne patologije u svetlu savremenih kritičkih pristupa podrazumevalo bi duboko zadiranje u samu mogućnost razgraničenja patoloških fenomena na načine na koji je to bila dugogodišnja praksa u problematici vezanoj za socijalnu patologiju, kroz sve discipline za koje se ona pokazala kao relevantna oblast proučavanja. Ili pak, u najmanju ruku, kritičke društvene teorije primenjene na oblast socijalne patologije usmerile bi se na preispitivanje mogućnosti pomeranja te granice koja razdvaja zdravo i nezdravo, poželjno i nepoželjno.
| Item Type: | Book |
|---|---|
| Additional Information: | Objavljivanje ove naučne monografije finansiralo je Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije; DOI: 10.47152/socpatologija2025 |
| Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
| Depositing User: | Ivana Kovačević |
| Date Deposited: | 17 Dec 2025 13:48 |
| Last Modified: | 17 Dec 2025 13:48 |
| URI: | http://institutecsr.iksi.ac.rs/id/eprint/1201 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |
